התפתחות המרכזים המסחריים בדרום

כיום תחום הקניות מצוי בשלב של שינוי ובאשר לדרום, גם בו מרגישים תנועה ערה לצד יישור קו, כך שלצד מתיחות ביטחונית, עדיין ניתן למצוא אמונה בחזרה לשגרה, ועל כך בין היתר מעידים מגוון מרכזים מסחריים שקמים אחד אחרי השני. מכאן שאם אתם חושבים לעבור לדרום, מתכננים טיול באזור, או מתעניינים בכלכלה המקומית, גם אתם תופתעו לגלות מספר עובדות מעניינות אודות המרכזיים המסחריים והמקומיים.

אפקט הביצה והתרנגולת

בין אם אתם מחפשים פעילויות לילדים בבאר שבע בשביל לגוון את פעילות חג החנוכה ובין אם אתם מחפשים פעילויות לילדים באזור לאחר נסיעה ארוכה, תשמחו לגלות שאם לא ביקרתם בבירת הנגב בשנתיים האחרונות, הרי שמחכה לכם הפתעה – מגוון מרכזים מסחריים, וזאת כתגובה להגירה החיובית ומתוך הרצון למשוך עוד ועוד משפחות חדשות, ופה נציין שלצד מרכזי קניות גדולים, גם נפתחו לאחרונה שלל מרכזים שכונתיים.

השכונה בחזית הבמה

דווקא כיום מרכזי המסחר היותר מוצלחים אינם אלו שבהכרח יותר גדולים, אלא הם אלו שנחשבים יותר קטנים ושכונתיים. מדובר במרכזים שנחשבים יותר זולים להקמה ולרוב הם מצויים בתוך שכונות גדולות. מכאן למרות שרבים עברו לרכוש ברשת האינטרנטית ולמרות שבעידן שבו אנו חיים אנשים רגילים לשפע של חנויות אופנה ולמרכזים גדולים ונוצצים, הרי שדווקא הנוסחה הצנועה נמצאת כאידאלית ביותר – מאפשרת קניות יומיומיות ונוחות. מה ניתן למצוא במרכזים מעין אלו? מגוון שירותים נחוצים, קרי שירותי מכולת, דואר, בנק, בית מרקחת, ניקוי יבש וכדומה, כאשר תמיד קיימות תוספות שיוצרות עניין, קרי חנויות בוטיק, חנות ספרים, חנות אופנה בסיסית, בית קפה וכדומה.

פעילויות לילדים בבאר שבע

הפרייה הדדית

לא מעט חברות השקעות מוצאות עניין בדרום, ועל כן ניתן למצוא שרק בעיר באר שבע כבר הוקמו כ10 מרכזי קניות גדולים, כאלו שכוללים מתחמי בילוי וקניות, ולמרות שהתחושה היא שהשוק כבר רווי, עדיין יש לא מעט תכניות מגירה. כדוגמה נציין את מתחם "סיטי פארק" שמשלב בין מתחם בילוי למתחם מסחרי – במקום חוגים, מרכז ספא, מסעדות, מכון כושר ואפילו לונה פארק וכיכר ייעודית למופעים. דוגמה נוספת מיוחסת למתחם "השדרה השביעית", בה תמצאו שלל חנויות יוקרתיות, כאשר שדרה זו בעצמה מצויה לצד שני מרכזי קניות נוספים (ביג ומרכז one plaza). מכאן שמדובר בדוגמה קלאסית לכך שעסקים מפרים עסקים – יש מקום לכולם!

חוויה כחלק מהרכישה

הנקודה היא שכיום יותר ויותר מרכזי קניות נפתחים בדרום, כך שכולם יוצאים מורווחים: בעלי העסקים, התושבים והעוברים במקום, ולו כי כבר לא מדובר בעוד מתחמי קניות, אלא המשקיעים הבינו שעל מנת לנצח את התחרות שמייצרת הרשת עליהם להעניק ללקוח חוויה שלמה, ועל כן ניתן ליהנות מהרבה יותר מרכזים שכוללים נדבכי בילוי, מתחמי קונספט וכדומה. אי לכך, בין אם מבקשים לערוך קניות לשבת, לרכוש בגדים, למצוא צעצועים, לקחת הפוגה בבית קפה, או פשוט ליהנות עם הילדים במרכז אקסטרים, הרי שאזור הדרום בהחלט מספק את הסחורה.

נגישות
גלילה לראש העמוד