מה מונע מהעסק שלכם להתקדם וכיצד תוכלו לפתור את זה?

מה מונע מהעסק שלכם להתקדם וכיצד תוכלו לפתור את זה?

בכל יום נתון, לא מעט אנשים אופטימיים מקימים עסקים. אופטימיות זה טוב ויפה. אבל לרוב, המציאות העסקית והכלכלית הלא פשוטה, מפתיעה יזמים ובעלי חזון כאלה ולא בהכרח לטובה. כך מוצאים עצמם עסקים רבים נאבקים על הישרדות מדי חודש, תוך מאבק מתמיד של "כיבוי שריפות". לחדש? לפרוץ דרך? לשנות? להשקיע בצמיחה עסקית? למי יש זמן? כסף? איך בכלל מממשים את החלום הרחוק הזה? לסיכום: פול גז בניוטרל ותקועים במקום!

למה זה קורה?

במבט על, ניתן לומר שעסקים מדשדשים במקום, קודם כל בגלל העומס של טיפול בניהול ובתפעול השוטף. הכל מסתבר כמסובך יותר משהם חשבו וגוזל הרבה יותר זמן. עוד הוצאה קטנה כאן ועוד אחת שם ועוד הוצאה גדולה להפתיע על היבט לא צפוי – בסך הכל, ניהול העסק יקר יותר משהם חשבו. השגת לקוחות מסתברת כלא קלה וכך גם הפיכתם ללקוחות חוזרים ("שימור לקוחות"). מעבר לניהול, בעסקים חדשים ישנם פעמים רבות גם לא מעט מוקדים של חוסר יעילות. דוגמא בולטת הוא תחום המחשוב, שבו עשוי להיות בזבוז משאבים גדול ומצד שני, גלום בו פוטנציאל גדול במיוחד לייעול. לדוגמא: GNS מציעה פתרונות ענן מגוונים לעסק שלך, שעשויים לסייע בדרכים רבות, דוגמת חסכון בזמן באמצעות אוטומציה.

חברה נוספת המספקת פתרונות ענן מתקדמים היא kamatera.

מה מונע מהעסק שלכם להתקדם וכיצד לפרוץ דרך

כיצד ניתן לפרוץ דרך?

ראשית, כדאי לחשוב במונחי ייעול לפני שחושבים במונחי הרחבה. פעמים רבות, נראה שצמיחה בעסק תתאפשר, אם רק נוסיף לו "עוד משהו". זה יכול להיות למשל רכישת ציוד חדש מתוחכם או העסקת עובד מבריק, שמביא יכולות חדשות. אבל עוד לפני כן, רצוי למצות את הקיים. מה הטעם לעסוק בהגדלת הכנסות, אם ההכנסות "נוזלות" מהעסק שלא לצורך? קודם מתקנים את ה"דליפה". עוד היבט משמעותי מאוד, הוא ניהול כספי מוקפד. היבט זה גוזל זמן ומחייב הבנה מקצועית. לכן, ברורה חשיבותם של מנהלי חשבונות ומנהלי כספים איכותיים וחשיבות ההשקעה בהעסקתם או שכירת שירותיהם, ככל שנדרש. כמובן, שום דבר לא יזוז קדימה, ללא ניהול עסקי מתוחכם. העסק חיב להבין ולהגדיר היטב את היבטי הבידול, המיתוג, התדמית והמיצוב העסקיים שלו. בהתאם, עליו לשווק את עצמו בצורה חכמה ויעילה. פירוש הדבר, לא סתם להוציא על שיווק מספיק כסף, אלא בעיקר להשתמש בתקציב השיווק, באופן מתוחכם וחכם. כמו כן, עוד עצה שכדאי לזכור, וודאי לשם פריצה עסקית קדימה: לשים לב לחשיבות ההסתייעות במומחים וביועצים.

לסיכום

ניתן לצאת ממצבי קיפאון עסקי, בין אם מדובר בעסק בתחילת דרכו או בעסק שהתרחב, אך נבלם בנקודה מסוימת. ככל הידוע לנו, אין לכך פתרון קסם מהיר. מצד שני, ישנם best practices עסקיים, שהצטברו עם השנים מניסיון מעשי בשטח (כאן הזכרנו כמה דוגמאות לכך). יישומם, הוא הדרך הבטוחה קדימה.

נגישות
גלילה לראש העמוד