פתיחת עסק חדש

פתיחת עסק חדש

פתיחת עסק חדש יכולה להיות דבר מרגש אך גם מלחיץ: בפתיחת העסק יש לבצע תיאומים והליכי בירוקרטיה מול הרשויות, חשוב לדעת איך לתכנן את פעולות העסק, יש לגייס הון עצמי, וכמובן להתמודד בכל סוף שנה עם דוח שנתי והצגתו מול הרשויות.

אז אם אתם פותחים עסק חדש ואתם רוצים לא לוותר על כללים שיעזרו לעסק שלכם לעבוד נכון ואף לפרוח – חשוב שתשימו לב ל 5 כללי ברזל שכל עסק מתחיל חייב שלשים לב אליהם!

1.אל תתחילו לעבוד ללא רואה חשבון – אחד מכללי הברזל שכל בעל עסק חייב לשים אליהם לב ואין זה משנה אם הוא עוסק פטור, מורשה או חברה בע"מ, הוא: עבודה עם רואה חשבון. מנהלי חשבונות ורואי חשבון הם אלה שיעזרו לעסקים לעשות סדר בהכנסות ובהוצאות שלהם, הם ימלאו עבור כל עסק את הדוח השנתי שלו, ויעזרו להתמודד מול הרשויות.

רבים מבעלי העסקים הקטנים שלא עבדו עם רואה חשבון וגילו מאוחר מידי כי הם חייבים כספים על מקדמות, מיסים שצברו קנסות ושלל תשלומים. לכן שכירת רואה חשבון שיוכל במחיר הגון שייצג אתכם מול הרשויות ואף יסייע לאזן את העסק שלכם – היא כלל חשוב שלא כדאי לעבור עליו.

2. שתפו פעולה עם הרשויות – חשוב לשתף פעולה עם הרשויות, לשלם מיסים בזמן, לא להעלים מס (למרות שרבים יכולים להמליץ לכם על כך) ולשים לב כי אתם מדווחים נכון על ההכנסות שלכם. כיום יותר ויותר בעלי עסקים נחקרים ברשויות המס בחשד להונאה, וחקירה כזאת היא ממש לא תענוג. לכן חשוב לשמור על החוק ולהיות בראש שקט.

3. תעדו פעולות חשובות בעסק – תעדו פעולות חשבונות בעסק כמו קניות ציוד לעסק, הוצאות על משכורות, הוצאות שוטפות להחזקת העסק, ועוד. אחד מכללי הברזל הוא תמיד לתעד כל דבר שנכנס ויוצא מהעסק (סכומי כסף) וכל זה בשביל הדוח השנתי. באמצעות הדוח השנתי תוכלו לדעת יותר על היעילות של הפעולות שמתבצעות בעסק שלכם. בנוסף חשוב לא לשכוח לשמור קבלות מקוריות על כל הוצאה – מה שיעזור לכם לקבל החזרי מיסים בטווח הרחוק.

כדאי לקרוא: דוח שנתי – כל המידע שאתם צריכים לדעת

4. תשומת לב לפרטים הקטנים – חשוב לשים לב לפרטים הקטנים בעסק שלכם. בדקו על מה אתם מוציאים יותר מידי כספים ובמה עליכם להשקיע יותר. באמצעות תיעוד כזה תוכלו להבין כיצד אתם יכולים לפעול בצורה יעילה ורווחית יותר בעסק שלכם, וללמוד כיצד להתנהל כלכלית בצורה נכונה.

חשוב שתהיו תמיד עם היד על הדופק ותבינו על מה 'הולך' בתקציב של העסק שלכם. עוד חשוב לחסוך כספים לתשלומי מע"מ במידה ואתם גובים מע"מ מלקוחות, וזאת על מנת שתוכלו להפריש את הסכומים האלה לתשלומי מיסים.

5. מדידת זמני עבודה – בדקו עד כמה אתם והעובדים שלכם (במידה ויש כאלה) יעילים וזאת על ידי אפליקציות שעוזרות למדוד עבודה. חשוב שתדעו איך לנהל עובדים בצורה נכונה נסו להבין מהו השכר השעתי שלכם ושל העובדים, כיצד תוכלו להעלאות אותו, וכיצד אתם יכולים לייעל את הזמנים שלכם. נסו להבין האם העסק שלכם משתלם? האם ההכנסות גוברות על ההוצאות? ועוד. דוחות כאלה ניתן לראות בדו"ח השנתי שאותו מפיקים מתכונת הנהלת החשבונות שלכם בכל סוף שנה.

נגישות
גלילה לראש העמוד