5 טיפים שיהפכו את השהייה במשרד לנעימה יותר

כיום, רוב העבודות הנחשקות בשוק העבודה, הן עבודות שמתבצעות במשרדים, אולם עבודה משרדית, גובה שעות עבודה רבות לצד ישיבה ממושכת, מה שעלול לשחוק את העובדים ולפגוע ביעילותם. בעבר פורסמו מאמרים שעוסקים בשחיקת עובדים, וההמלצה הגורפת ברוב המאמרים הללו, נגעה לנושא עיצוב המשרד, שכן, משרד שנעים לעבוד בו, כזה המעניק לעובדים אפשרויות שונות, הוא חלל עבודה אידיאלי שעשוי לאפשר לעובדים לייעל את שעות העבודה שלהם ולהגדיל את תפוקתם. כיצד תהפכו את השהייה במשרד לנעימה יותר? אספנו עבורכם 5 טיפים:

טיפים למשרד נעים

השקיעו בריהוט ובעיצוב המשרד

אחד הדברים החשובים ביותר בסביבת העבודה הוא עניין הנוחות. כשעובד יושב במשך 9 שעות רצופות (ולפעמים אפילו יותר), לנוחות יש תפקיד משמעותי. דאגו לריהוט נוח ופונקציונאלי עבור העובדים שלכם, למשל שולחן עבודה שמתאים לעובד ולאופי עבודה. כלומר, עובד שזקוק למרחב בשולחן העבודה שלו, או שהוא עובד באמצעות שני מסכים חייב להיעזר בשולחן רחב שיכיל את כל האלמנטים הנחוצים לו למשך העבודה. יתרה מזאת, מוטב שתרכשו כיסאות אורתופדיים ואיכותיים למשרד, בכדי למנוע מהעובדים כאבי גב או בעיות רפואיות שעשויות להיגרם עקב ישיבה ממושכת. מעבר לזה, כדאי להשקיע בעיצוב הפנים של המשרד, גם אם מדובר במשרד קטן. יש לא מעט דרכים נהדרות לעיצוב משרדים וחללי עבודה, כמו כן, ניתן לעצב משרד קטן באלגנטיות מבלי ליצור עומס או ריבוי אלמנטים. דוגמא מצוינת לעיצוב היא באמצעות צבעים חמים ופריטים עשויי עץ, משום שאלה יקנו למשרד מראה כפרי, חמים וביתי ויעניקו לעובדים סביבת עבודה מעוצבת ונעימה במיוחד.

דאגו לפינת מנוחה לעובדים

בין הטעויות הנפוצות ביותר במשרדים, ניתן למצוא את היעדר פינת המנוחה. העובדים נאלצים לאכול את ארוחת הצהריים מול המחשב או על ספסל מחוץ למשרד ולא מנצלים את ההפסקה שלהם באופן המיטבי. זה לא משנה אם תקראו לזה חדר אוכל, פינת מנוחה או חדר להפסקה משום שכל אחת מהאפשרויות תעניק לעובדים מקום לשהות בו במהלך הפסקת הצהריים שלהם. רצוי לסדר את חדר המנוחה באופן נעים ומזמין, וכמובן, לצייד אותו בשולחנות וכיסאות בגבהים שונים בכדי שכל אחד מהעובדים יוכל לנוח וליהנות מההפסקה שלו. אגב, אם חדר המנוחה גדול דיו, תוכלו להציב באחת מפינותיו פופים צבעוניים – לא תאמינו כמה זה מוסיף.

מטבחון מאובזר

למטבחון יש חשיבות מכרעת בנוחות העובד במהלך שעות העבודה. אבזרו את המטבחון המשרדי בסוגי קפה שונים, ציוד נחוץ ודאגו כמובן שתמיד יהיה חלב במקרר (וחלב סויה לרגישים ולטבעונים). נוסף לכך, אל תוותרו על מיקרוגל – אף אחד לא רוצה לאכול את ארוחת הצהריים שלו קרה.

השתמשו בפתרונות אחסון

משרדים נוטים לייצר ניירת רבה ולצרוך ציוד משרדי בכמות גדולה, מה שעלול ליצור סביבת עבודה עמוסה באלמנטים. כדאי להיעזר בפתרונות אחסון שיסייעו לחלל העבודה להיראות מסודר באופן תמידי, כך האלמנטים השונים לא יתפזרו ברחבי המשרד ויצרו תחושה של בלגן ואי נעימות.

ערבי גיבוש לעובדים

דרך נהדרת לגרום לעובדים לעבוד בנעימות ויעילות היא באמצעות גיבוש. עובדים שאוהבים אחד את השני ומסתדרים ביחד, יהיו לויאליים יותר למשימות הקבוצתיות וירצו בהצלחת הקבוצה בדיוק כפי שהם רוצים את הצלחתם האישית. ארגנו אחת לרבעון ערבי גיבוש לעובדים, והקפידו שהערבים הללו יהיו שונים ומגוונים. כך העובדים יוכלו להתחבר, לצבור חוויות משותפות ולהפוך לקבוצה מלוכדת ומאוחדת.

עיצוב המשרד ואבזור נכון, לצד עובדים מגובשים יכולים לגרום לסביבת העבודה להיות נעימה יותר. בין אם אתם משפצים את המשרד או עוברים לחלל עבודה חדש, כדאי להתחשב באלמנטים השונים שיעניקו לעובדים במשרד אווירה חיובית, שכן כך, העבודה תתייעל והתפוקה תהא גבוהה יותר.

נגישות
גלילה לראש העמוד