איך לשפץ את המשרד?

שעות העבודה הארוכות והמשימות הרבות גורמות לנו להיות במשרד רוב שעות היום, כך שעיצובו חייב לשדר לנו ולעובדים שלנו אוירה נינוחה וסביבת עבודה רגועה. זה נכון שמקום העבודה צריך להיות פרקטי, אך יחד עם זה עליו להקנות לעובדים רוגע בכדי שיוכלו לעבוד ולהרגיש בנוח בסביבת העבודה, כפי שהם מרגישים בביתם. ובכן, כשאתם מתכננים לשפץ את המשרד אלה בהחלט דברים שיש לקחת בחשבון, אך קיים דבר נוסף שכדאי להתייחס אליו והוא הרושם הראשוני שיועבר אל הלקוחות והספקים שלכם כשיגיעו לפגישות עבודה. איך מתמרנים בין כל אלה? איך משפצים את המשרד על הצד הטוב ביותר? יש לנו כמה הצעות עבורכם.

תהליך השיפוץ

תהליך לשיפוץ המשרד יכול להיעשות בשני דרכים כשהאחד הוא תהליך שיפוץ כולל והשני הוא תהליך חלקי בו ישופצו רק אזורים מסוימים במתחם העבודה. לפני שתתחילו לתכנן את השיפוץ, חשבו איזה סוג שיפוץ יתאים למשרדכם וישרת את צרכי המקום. בדקו מראש מה יהיה משך השיפוץ והאם הוא יתבצע בעת שעות העבודה. שיפוץ משרד ועיצובו מחדש הוא תהליך שיכול להקנות למתחם העבודה יתרונות רבים, הן מבחינת נוחות העובדים והן מבחינת הפונקציונליות וצרכי החברה.

איך להפוך את מקום העבודה לפרקטי?

בכדי שמקום העבודה יהיה פונקציונלי והעובדים יוכלו לעבוד ביעילות, חשבו האם אופי עבודה מצריך עבודה בחלל משותף או שאולי בעמדות מופרדות. במידה ותרצו להעניק לכל עובד עמדה אישית בו יוכל לעבוד ללא ההפרעות, תוכלו לחלק את חלל העבודה באמצעות קירות גבס, כך העובדים יוכלו ליהנות מפרטיות אך יחד עם זה לעבוד באותו החלל. דבר נוסף שיש להתחשב בו הוא קיומו של חדר ישיבות. במידה וקיים חדר מסוג זה, ניתן לשפץ אותו כך שיתאים לישיבה מרובת משתתפים ובשילוב מקרן לטובת עיון משותף במצגות ומסמכים. אם טרם הקמתם חדר עבור ישיבות ופגישות, זה בדיוק הזמן לעשות זאת. מומלץ לבנות חדר ישיבות מקירות גבס ולשלב במרכזו חלון זכוכית מה שמשדרג את מראה החדר ומאפשר למנהלים לראות מה מתרחש מחוץ לחדר הישיבות. כל התכנונים הללו חייבים לשרת את אופי העבודה של החברה בכדי שהמתחם יהיה פרקטי ויעיל.

כאמור, מוטב לבצע את עבודות השיפוץ באמצעות גבס, זאת מאחר ומדובר בחומר גמיש, חסכוני בזמן וקל לבנייה. נוסף לכך, ניתן לשפר את רמת הבידוד בחלל העבודה על ידי מילוי לוחות הגבס בצמר סלעים, מה שיתרום לשיפור האקוסטיקה בין המשרדים. מעבר לזה, מוטב לבקש מאיש המקצוע שיבצע את השיפוץ, לדאוג לספיגה אקוסטית בכל חלל, שכן דבר זה יאפשר את ספיגת הקול בחלל עצמו וימנע הדהוד או אקו.

כשאתם מבצעים את השיפוץ במשרד, וודאו שקיימים שקעי חשמל בחללים המשופצים וחיבור לקווי הטלפון בכמות הרצויה לכם.

שיפוץ משרד חדר ישיבות

איך ליצור אוירה רגועה לעובדים?

עובדי החברה נמצאים במשרד רוב שעות היום ולכן יש לדאוג להם לחלל נוח ורגוע, כך יוכלו לעבוד בצורה המיטבית. ראשית חשוב לדאוג לעובדים למתחם מנוחה בו יוכלו לאכול את ארוחת הצהריים ולקחת הפסקה מהמשימות שנערמות. כמו כן, מטבחון ובו אזור להכנת קפה יהיה נהדר עבור העובדים ויאפשר להם להיות ערניים במהלך שעות העבודה. מומלץ לתחום את חדר המנוחה והמטבחון באמצעות קירות גבס ולרהט אותו בשולחנות וכיסאות נוחים ופרקטיים עבור אכילה. דבר נוסף הוא צבע חלל העבודה. אל תבחרו בצבעים נועזים או כהים והעדיפו את הצבעים הבהירים והרגועים יותר, כמו כן, אם החלטתם להשאיר את הקירות בלבן, עצבו אותם באמצעות תליית תמונות או הדבקת טפט על מנת להקנות אוירה מעניינת בחלל המשותף. דאגו שלעובדים יהיה מקום נוח לעבודה הכולל שולחן רחב עליו יוכלו להניח גם חפצים אישיים בנוסף לציוד המשרדי.

איך להעביר רושם ראשוני חיובי ללקוחות?

מראה המשרד הוא בין הדברים המהותיים ביותר בעסקים שעובדים מול לקוחות וספקים באופן פרונטלי. החלל חייב לשדר מקצועיות ולהיות מעוצב באופן שירשים את הלקוחות הפוטנציאליים והאנשים שמגיעים לפגישות במשרד. חשבו מהו הרושם שרצו להקנות ללקוחות שלכם, האם מדובר בעיצוב סולידי, מודרני או שמא בעיצוב המקדם את המותג? חשוב לבחור את הרושם שנרצה להעניק מראש כך נוכל לבחור את החומרים בהם נשתמש ואת האלמנטים העיצוביים שנרכוש לטובת השיפוץ.

 

שיפוץ במשרד הוא תהליך שאין להקל ראש לגביו. חשבו היטב כיצד נראות המשרד תשרת אתכם על הצד הטוב ביותר ותהווה מענה לצרכי העובדים והחברה.

 

 

נגישות
גלילה לראש העמוד