עושים סדר: מה התפקיד של מנהל חשבונות?

עושים סדר: מה התפקיד של מנהל חשבונות?

אם אתם שוקלים לעשות הסבה מקצועית וללמוד את תחום הנהלת החשבונות באופן מקצועי, המאמר הזה מיועד עבורכם. מה התפקיד של מנהל החשובות, מה תחום האחריות שלו ומה אתם צריכים לעשות על מנת לעסוק בתחום? כל התשובות לפניכם.

מה התפקיד של מנהל חשובות?

בשורה התחתונה, מנהל החשבונות הוא מנהל תחום הכספים בחברה. הוא היחיד שמתעסק עם הכספים של החברה, עם תזרים המזומנים שלה, עם המשכורות של העובדים שלה ועם כל מה שקשור לניהול הכלכלי של החברה. הוא זה שבקיא בנוסחאות השונות, בדוחות התקציב של החברה ולמעשה מהווה יד ימינו של המנכ"ל מתוקף תפקידו כאחראי על השיבר הכלכלי של החברה. בתוך כך, מדובר כמובן שתחום מורכב מאד שמצריך לימודים מקצועיים מאד. כיום יש לא מעט קורסים בתחום, בין אם קורסים של ניהול חשבונות 1+2 ובית אם קורסים של ניהול חשבונות 3, שהוא הקורס המתקדם יותר.

מה תחום האחריות של מנהל חשבונות?

מעבר לעובדה שמנהל החשבונות הוא הדמות היחידה בארגון שמתעסקת ומנהל תזרים של כספים, יש למנהל החשבונות אחריות לא קטנה על הכתפיים. הוא זה שצריך להיות בקיא עד תום בחוקים השונים, לדעת לחשב למשל תשלום ימי מחלה לעובד, תשלום ימי חופשה כחוק, נקודות זכות שונות בתלוש ועוד. הוא זה שגם אחראי לדווח למנהלים הרלוונטיים על חריגות בתזרים של החברה, להזהיר מפני הוצאות שעלולות להיות גדולות יותר מהכנסות ועוד. בסופו של דבר מנהל החשבונות הוא האוטוריטה המקצועית בכל הקשור לכספים שמנהל הארגון.

אילו סוגים של מנהל חשבונות קיימים?

יש כמה סוגים של מנהלי חשבונות, כאשר הסוג הראשון נקרא מנהלי חשבונות 1+2. אלה מנהלי חשבונות שעובדים בדרך כלל עם לקוחות וספקים ולמעשה מהווים יד ימינם של מנהלי החשבונות הבכירים מהם, שהם מנהלי חשבונות 3. עוד קבוצה של מנהלי חשבונות כוללת את מנהלי החשבונות הבכירים שעובדים ברוב המקרים מול עסקים גדולים ומורכבים. כאמור, באופן כללי שני הסוגים הנפוצים ביותר הם מנהלי חשובות 1+2 ומנהלי חשבונות 3. כמובן שעל מנת ללמוד קורס מנהלי חשבונות 3 יש לעבור בהצלחה את קורס מנהלי חשבונות 1+2 וכמובן לצבור ניסיון כמנהלי חשבונות.

מה עושים כדי לעסוק בהנהלת חשבונות?

כפי שכבר הבנתם, מדובר במקצוע מורכב מאד והאחריות של מנהל החשובות בארגון היא סופר גדולה. לכן, כל מי שרוצה להיות מנהל חשובות חייב ללמוד את התחום בצורה מקצועית. מנהלי חשבונות מתחילים צריכים לקחת קורס ניהול חשבונות 1+2 ואילו מנהלי חשבונות בכירים יותר צריכים לקחת את הקורס הנהלת חשבונות 3.

בקורסים הללו אתם תקבלו את כל הכלים המקצועיים שאתם צריכים על מנת לעבוד תחילה מול מנהלי החשבונות הבכירים, ולאט לאט לתפוס את מקומכם כמנהלי חשבונות בכירים בעצמכם. ככל שתצברו יותר ניסיון וככל שיהיה לכם יותר ידע מקצועי בתחום, כך תוכלו להתקדם בארגון שבו תעבדו ולתפוס נתח גדול יותר של תחומי אחריות.

לכן, חשוב מאד שתבחרו בקורס מקצועי עם מרצים מקצועיים ואיכותיים שיעבירו את החומר הנלמד בצורה הטובה ביותר. מרצה איכותי הוא מרצה שמלמד את החומר הנלמד בגובה העיניים וגורם לסטודנט שלו, גם לזה שאין יותר מידי ניסיון בתחום, להבין את החומר ולקבל את כל הכלים שהוא צריך על מנת להצליח.

לסיכום

אין ספק שמנהל החשבונות הוא תפקיד סופר חשוב בכל ארגון שבו יש את הפונקציה הזו. מכיוון שמדובר בתחום מורכב מאד, על מנהל החשובות ללמוד אותו באופן עצמאי לפני שהוא עוסק בו.

נגישות
גלילה לראש העמוד