הפנים של העסק – למה כדאי לעשות צילומי תדמית?

הפנים של העסק – למה כדאי לעשות צילומי תדמית?

העובדים והמנהלים שמולם הלקוח נמצא באינטראקציה, הם "הפנים" של העסק שלכם בפועל. האם לקוחות פוטנציאליים רואים את תמונות העובדים היכן שהוא? באתר החברה אולי? במידה וכן, יש לכך כמה יתרונות, עליהם מיד נפרט. עסקים שירצו לעשות זאת יזדקקו לצילומי תדמית. זהו סוג שרות צילום חשוב, אשר מוטב להשאיר למקצוענים. אלה כמה דברים, שמומלץ לבעלי עסקים לדעת על כך:

משפיעים על מיתוג ומיצוב

קורה לא פעם, שבאתרי עסקים מוצאים תמונות שנלקחו ממאגרי תמונות בינלאומיים שונים. צילומים כאלה, עשויים להציג גם אוסף אנשים שנראים כמו "צוות" או כמו "הנהלה". אך גם אם התמונה אכן נראית מצוין, הלקוחות עשויים לקלוט שזה “לא מכאן”. שאלה לא ישראלים. שהתמונה לא צולמה בארץ וכדומה. צילומי תדמית של מנהלים ועובדים בעסק, עשויים לקדם את מיתוג העסק ואת מיצובו הרצוי עבורכם. בעזרת צילומי תדמית לעובדים של העסק, ניתן לשדר מסרים ותפיסות שונות ובכך, לחזק את מיתוג והמיצוב. כך שלצילומי תדמית של העובדים וההנהלה שלכם ממש, יש חשיבות רבה וגם כמה תועלות אפשריות נוספות, מעבר לאלה שהזכרנו.

עוד כמה תועלות

מדוע זה כדאי לכם? מעבר לתדמית, מיתוג או מיצוב, צילומי תדמית עשויים לסייע:

 

 

  • בניית אמון – זו היא דרך קלה לבנות אמון ראשוני בעסק. לקוח שלא מכיר אתכם, יכיר את הצוות הפועל במקום בו הוא מעוניין לקבל שירות.
  • משיכת תשומת לב – גולשים מחפשים לעתים קרובות שירות מסוים ועוברים במהירות על מידע באתרים רלוונטיים. מה יגרום להם להתעכב דווקא על האתר שלכם? לא בהכרח הצילומים, אבל עמוד "אודות" הוא בעל חשיבות גדולה מאוד במקרה כזה. עמוד אודות עם צילומים, אוטומטית מושך יותר תשומת לב ומעודד את הגולש להתעמק בו יותר בסבלנות.
  • בכדי לספק מידע – אנשים מקבלים מידע רב גם בצורה ויזואלית, בלתי מילולית. זה יקרה בכל מקרה, אם וכאשר הם יפגשו אתכם. כך שהגיוני מבחינת הלקוח, לפחות להתעניין במראה של מי שעומדים מאחורי השרות או המוצר. אם זה למשל יועץ שמציג עצמו כבעל ניסיון רב ובתמונתו רואים צעיר שנראה כאילו רק השתחרר אתמול מהסדיר, הדבר יעלה סימני שאלה ובצדק. כך גם להפך – ניסיון "עולה" בזמן, הזמן מתבטא בגיל והגיל בתמונות.
  • תרומה לעובדים ובחזרה לעסק – מבחינת עובדים שמצלמים אותם למטרה כזו, הדבר עשוי לשפר תחושה שהעסק מפרגן להם ומעריך אותם.

שיקולים מעשיים לקחת בחשבון

כאשר ניגשים בפועל לצילומי התדמית, יש לקחת בחשבון שיקולים רבים, בהם:

  • תכנון הגישה לצילומים – יש צילומים שהם יותר "פורמליים", כמו פורטרטים. יש צילומים שמתמקדים באווירה או בתפיסה מסוימת, שמעוניינים לשדר לצופה. האם מוטב לצלם את כל העובדים ביחד או לחוד? בכל מקרה, חשוב שיהיה מכנה משותף לצילומים.
  • האווירה שהצילומים משדרים – לאנשים יש באופן טבעי צדדים שונים באישיותם. צילום, בשונה מסרטון, נוטה להבליט באופן טבעי מצב מסוים, עם ביטוי לצד אחד בלבד באופי. לכן, חשוב לבחור זאת בתשומת לב. גם בהסברים לקראת הצילומים ובמהלכם וגם בבחירה מתוך הצילומים הטובים שבוצעו.
  • היכן לצלם? – האם עדיף לצלם במשרדים של החברה? בסביבת העבודה של העובדים? במיקום חוץ מסוים? בסטודיו לצילום?
  • היבטים טכניים של הצילומים עצמם – האם עדיפה תאורה טבעית או מלאכותית?
  • היבטי שימוש בתמונות – היכן התמונות יוצגו?
  • הלבוש – האם חשוב שכולם יהיו לבושים אותו דבר, לבושים בקוד לבוש מסוים או שכל אחד ילבש כפי שהוא נוהג להתלבש ביום-יום.

לסיכום

כל הנהלה, של עסק מכל גודל, חשוב שתהיה מודעת לפחות לאפשרות זו של צילומי תדמית. בוודאי בהקמת אתר עבור העסק.

נגישות
גלילה לראש העמוד