למה העסק שלך חייב חבילות אינטרנט טובה?

 

כיום עסקים רבים מבינים שהם לא יכולים להתקיים ללא אינטרנט, וזאת ללא קשר לסוג העסק, לגודל העסק, או למוצר שמבקשים למכור. מדוע? כיוון שעל מנת להיות בקשר רציף עם לקוחות, לפרסם, למתג, לקדם, לעדכן, להתחרות בעסקים אחרים, ליהנות מתקשורת פנים ארגונית, לגבות נתונים וכדומה – יש צורך ברשת האינטרנטית, ועל כן אם מבקשים לייעל את סך ההתנהלות, חשוב לוודא שמשיגים חבילת אינטרנט טובה – כזו שמציעה את סך הנדבכים הנדרשים לצד עלות כדאית.

 

יש דברים שעסק אינו יכול להרשות לעצמו

בין אם עומדים לבחור בספק אקספון 018 או בספק 012 סמייל, ראשית חשוב לעצור ולהבין מה מחפשים, מהו רף המחירים האידאלי, מהו זמן התגובה של מוקדי המכירות, האם קיימות תשתיות עסקיות מובילות (כגון תמסורת), האם יש צורך להתחייב (ואם כן מה ניתן בתמורה) וכדומה, כאשר לצד בחינת ספק האינטרנט, גם חשוב לבחון את איכות התשתית, ופה ראוי לבחון את איכות הפריסה,  איכות הביצועים, איכות הקליטה, איכות הזמינות וכדומה, וזאת בשל הסיבה הפשוטה – עסק אינו יכול להרשות לעצמו ניתוקים!

 

בין איכות לעלות

חשוב לציין שעסק אינו חייב לרכוש חבילת אינטרנט שמוגדרת כעסקית, אלא הוא גם יכול לבחור בחבילת אינטרנט שמוגדרת כביתית, ואכן הרבה פעמים עסקים בוחרים באופציה זו, וזאת כי למרות שהמודל העסקי מציע רמת שירות ומוצר הרבה יותר איכותיים, המחיר גם כן משחק תפקיד חשוב, ועל כן יש לבחון עד כמה המחיר מצדיק את איכות התוצאה. כך למשל שירותי תמסורת יודעים לספק מענה מרבי בכול הנוגע לנושא האבטחה, וזאת לצד ביצועים משלימים שנחשבים מעולים, כך שאם לצורך הדוגמה מדובר במוצר חדשני שמבקשים להגן עליו (או לחלופין על פרטי הלקוחות), הרי שאין שאלה – מוטב להשקיע בחבילת אינטרנט ייעודית לעסקים.

 

אבטחה ברמה גבוהה

חשוב להבין שלצד שלל הפונקציות שהאינטרנט מאפשר לעסקים, הוא גם אחראי על שירותי דומיין, שירותי גיבוי ושירותי אבטחה, וכפי שהתחלנו לציין מדובר בנדבכים מאוד מהותיים, וזאת כי מספיקה פריצה אחת למסד הנתונים על מנת שכל העסק ייכנס לקשיים.

 

לצד העובדה שאין שאלה שכל עסק זקוק לחבילת אינטרנט טובה, נוסיף ונציין שעל התענוג צריך לשלם ופה יש לחדד עד כמה שווה לשלם יותר בכדי לקבל הרבה יותר, משמע צריך להבין היכן עובר הגבול. מהי התשובה? תשובה זו לא ניתן לכמת במספרים אך כן מבחינה לוגית. למה הכוונה? יש להביט מעבר לכאן ועכשיו, מעבר לתשלום החודשי של החבילה ופשוט לבחון איזו הכנסה חבילת האינטרנט מניבה, ולו מבחינת לקוחות מרוצים שמובילים ללקוחות נוספים, כמות העסקאות שנסגרו מהרגע שבו חבילת האינטרנט שודרגה, יכולות הביצוע של העובדים, היכולת להגן על המידע הפנימי וכדומה. כל עוד התשובה מובילה למסקנה שאכן שווה לשלם יותר, הרי שאין שאלה: שווה להשקיע בחבילת אינטרנט טובה, ואף שווה להשקיע בחבילת אינטרנט יקרה.

 

מבקשים דוגמה נוספת?

לא מעט עסקים נדרשים להישאר בשליטה מלאה גם תוך כדי תנועה, ועל כן טוב לדעת שגם עסק שמבקש לאפשר לעובדים ניידות ביעדים מרוחקים, עדיין יכול לאפשר התנהלות חלקה, וזאת באמצעות שימוש בסיבים אופטיים שמאפשרים חיבור מהיר ויציב. שנעבור לדוגמה נוספת? מספיק שלקוח יבקש להוריד טופס רכישה, אך התהליך ייקח לו יותר מכמה שניות, כך שהוא יאבד סבלנות ויעבור לבחון מה מציעים המתחרים, ולו כי ההתרשמות שלו תיפגע והוא יסיק שאם פה הדברים איטיים, הרי שסך ההתנהלות העסק אינה מזהירה.

 

 

 

 

נגישות
גלילה לראש העמוד