מיתוג עסקי – למה הוא חשוב לעסק בתחילת דרכו ואיך ממתגים נכון?

אם בכוונתכם לפתוח עסק או שאתם עסק בתחילת דרכו, ייתכן מאוד שמיתוג איננו בין הדברים שמעסיקים אתכם כרגע – אך חשוב לדעת שמיתוג עסק הוא דבר הכרחי והוא אינו שמור רק לחברות גדולות. במקרים רבים, המיתוג חשוב במיוחד עבור עסקים בתחילת דרכם. אז במה מדובר? מדוע המיתוג חיוני כל כך? וכיצד תגיעו למיתוג הנכון ביותר עבורכם?

מה הוא מיתוג עסקי?

בכדי להסביר מהו מיתוג, בואו נגדיר קודם בקצרה את המונח "מותג". מותג עשוי להיות חברה, מוצר ואפילו אדם ספציפי. המותג מהווה ישות ייחודית, שונה בצורה כזו או אחרת מעסקים מקבילים, מוצרים או אנשים. שונה במה? איך? מה החשוב ביותר מבחינת העסק לגבי שוני זה? מה רוצים להבליט? אלה נקודות שונות, אשר ניתן לתת להן ביטוי, במסגרת ה"מיתוג". כמו כן, במיתוג מדובר על מתן ביטוי לרוח המותג, ערכים מיוחדים שלו, תפיסות, גישות, “DNA של המותג” וכדומה. לבסוף מתקבל מיתוג עסקי ייחודי, אשר מייצג את העסק נאמנה. למשל, לשם מיתוג חברת אופנועי מרוץ, ייתכן שבאופן טבעי נרצה לבטא מהירות. בנוסף לכך, אם העסק ידגיש שהאופנועים שלו מיוחדים ברמת בטיחות גבוהה מהרגיל, גם במהירויות גבוהות, ייתכן שגם זה יקבל ביטוי. כיצד? בלוגו של העסק, במוטו שלו, בצבעים שקשורים למה שהוא רוצה לבטא ועוד.

מה עושים עם זה?

לאחר שהוגדר המיתוג וכל הנובע ממנו בעסק החדש שלכם, תוכלו לתת לכך ביטוי גרפי בכל המדיות שבהן מופיע מידע על העסק. למשל אתר האינטרנט שלכם, חומרים מודפסים שאתם מפיקים, כרטיסי ביקור, מצגות עסקיות, שלטים ועוד. כך יתקבל מראה אחיד, אשר הלקוחות ילמדו לזהות איתכם במהירות. במראה אחיד, הכוונה למה שנוגע לאלמנטים כמו הלוגו שלכם. זה לא אומר אחידות בכל הגרפיקה כמובן.

 

 

כיצד עושים זאת?

מדובר בתחום יצירתי למדי ומיוחד ולא רק טכני. למרות שיש לו גם היבטים טכניים, כגון הגרפיקה שבמסגרת המיתוג. או שירותים משלימים, כהפקת חומרים גרפיים שונים בהתבסס על המיתוג. בכל אופן, מיתוג דורש מומחיות ולכן חשוב לעשות זאת, באמצעות מומחים לנושא כמו חברת Web3D. למרות היצירתיות, עם השנים התגבש בתחום זה תהליך מסודר ושיטתי הכולל בין השאר, זיהוי "ערכי המותג" שמסייע ליצור "שפת מותג" ואת הכול מרכזים ב"ספר מותג".

להשלמת התמונה

מדובר בנושא רחב למדי. בכדי להשלים את התמונה באופן בסיסי לפחות, אלה עוד כמה נקודות חשובות:

  • לחשוב אסטרטגיה – לפני הכול, חשוב להבין שנושא זה בכללו, הוא נושא עסקי אסטרטגי מהמעלה הראשונה! לא עוד פרט שולי, שצריך "לסדר" בדרך להקמת והפעלת העסק.
  • מתי זה דרוש? – מיתוג דרוש לעסק חדש אבל גם לעסק שמחליט לשנות לעצמו את המיתוג.
  • בידול – סביב תחום זה, ישנם עוד לא מעט מושגים בולטים, כגון בידול. בידול מתייחס למה שמיוחד בעסק שלכם. מה שמבדל אותו ביחס למתחרים.
  • תדמית – תדמית היא האופן שבו העסק נתפס בפועל. לא לבלבל עם מיתוג.

לסיכום

מיתוג הוא דבר קטן במובנים מסוימים, אך למעשה דבר גדול וחשוב בראייה הכללית. לכן, מומלץ להשקיע בכך זמן ומחשבה ובעיקר, לעבוד עם מקצוענים.

נגישות
גלילה לראש העמוד