כך תצליחו בעסק: 4 דרכים מקוריות

הקמת עסק היא אמנם תהליך לא מורכב, אך תפעולו הוא תהליך שגרתי שיש להשקיע בו מחשבה, זמן ומעט יצירתיות. כיצד תצליחו בעסק? יש לנו 4 רעיונות מקוריים עבורכם!

איך להצליח בעסק

נוכחות דיגיטלית

אתרי אינטרנט, עמודים עסקיים בפייסבוק ועמודי אינסטגרם, מהווים נוכחות דיגיטלית נהדרת עבור עסקים רבים. עם התקדמות הטכנולוגיה, עולם השיווק עבר תהפוכות רבות וכיום ניכר כי שיווק באמצעות האינטרנט הוא יעיל אפילו יותר משיווק באמצעים המסורתיים. בנו לעסק נוכחות דיגיטלית איכותית, החל מאתר אינטרנט המציג את כל השירותים שהעסק שלכם מעניק ואף עמוד פייסבוק עסקי, בו תוכלו לממן מודעות ולהגיע לקהלים חדשים ואטרקטיביים.

בעת ניהול אתר האינטרנט, חשוב שתעשירו את האתר בתכנים איכותיים הנוגעים לתחום העיסוק של העסק שלכם. פתחו בלוג ותנו לגולשים טיפים חיוניים, המלצות ועדכונים בנוגע לתחום המהווה את גולת הכותרת של העסק. המאמרים שתעלו בבלוג, יסייעו לכם לצבור קהל עוקבים חדש המתעניין בתחום, כשחלק מהם עשויים להיות לקוחות פוטנציאליים שיביאו להצלחת העסק.

אמונה ומסורת

לאמונה יש כוח חזק ועוצמתי בקרב אנשים רבים, היא מחזקת ונוטעת בקרב המאמינים אמונה ותקווה להצלחה. החל מקביעת מזוזה בעסק ועד לקריאת ברכת המזון בתום ארוחת הצהריים. אמנם לא מדובר בעשייה המובילה בהכרח להגעה למטרות, אבל לאמונה יש כוח משמעותי בהנעה להצלחה ולשגשוג עסקי.

שיתופי פעולה עם עסקים נוספים

שיתופי פעולה עשויים להוביל את העסק להצלחה וחשיפה גבוהה יותר, זאת הודות למצבור הלקוחות הקיים בקרב כל העסקים שלוקחים חלק בשיתוף הפעולה הנ"ל. שיתופי פעולה יכולים להתבטא במגוון דרכים, בין אם מדובר בשוברי הנחה ברכישת פריטים מחנות X או בין אם נערכת תחרות בין לקוחות שני העסקים. דוגמא נהדרת לשיתוף פעולה פורה, היא כשחנות למכירת מוצרי קוסמטיקה (כמו קרמים, סבונים וכו'), משתפת פעולה עם חברה המוכרת מוצרי איפור. מדובר בשתי חברות המצויות באותה נישה (טיפוח וקוסמטיקה) אך מוצריהן אינם זהים, לכן שיתוף הפעולה אינו פוגע במכירות של כל חברה אלא רק יכול לסייע להן.

השקיעו בשירות לקוחות

הנטייה הרווחת של עסקים היא להקים מוקד שייתן מענה ללקוחות שזקוקים לייעוץ מקצועי או לשיח מול נציג החברה. אמנם מדובר בשירות יעיל לחלוטין אבל הדרך האמיתית לשמר לקוחות, היא להפוך את שירות הלקוחות לאלמנט מוביל, יצירתי ויעיל בעסק. מה זה אומר? זה אומר שתאספו את תאריכי יום ההולדת של כל הלקוחות שלכם (כרטיסי מועדון זה הדבר האמיתי), ומידי שנה תעניקו להם מתנה. כן, מתנה, וכן, בחינם.

עוד ניתן לעשות, זה ימי מועדון לקוחות מרוכזים, במידה ואתם בתחום הקמעונאות. בימים הללו תעשו שלל מבצעים במיוחד עבור לקוחות המועדון שלכם. לקראת יום מבצעים שכזה, צלצלו ללקוח, עדכנו אותו על יום הלקוחות והזמינו אותו לחנות באופן אישי.

באופן כללי, כדאי לשמור על קשר אישי עם הלקוחות שלכם, החל משליחת ניוזלטרים, מסרונים ועד לשיחות טלפון בכדי לעדכן על מבצעים וחידושים. אך יחד עם זה, אל תציקו. אף אחד לא אוהב להיות מוטרד על ידי עסקים שונים.

לגרום לעסק לצמוח ולהתקדם, זו לא משימה כל כך פשוטה והיא טומנת בחובה שלבים רבים ותהליכים ייחודיים. אמנם הדרכים המסורתיות כמו השקעה בתכנון שנתי, ארגון תקציבי וכו', הן בהחלט דרכים יעילות להצליח, אבל לעיתים מוטב לצאת מעט מהמסגרת ולנסות דרכים נוספות שעשויות להוביל את העסק להצלחה הנחשקת.

נגישות
גלילה לראש העמוד