איך חוסכים בעלויות בעסק?

הקמת עסק ותפעולו טומנת בחוסה עלויות לא זולות בכלל, החל משכר העובדים, תשלומים לספקים ועד לעיצוב חלל העבודה. עסקים רבים מחפשים דרכים מועילות לחיסכון בעלויות העסק, כך יוכלו לגרוף רווחים גבוהים יותר מבלי לפגוע בשירותים שהעסק מעניק. אם גם אתם מעוניינים לחסוך בעלויות העסק שלכם, אספנו עבורכם כמה טיפים:

חסכו בדמי השכירות

מתחמי עבודה המציעים משרדים עבור עסקים רבים עשויים לעלות לא מעט כסף, בייחוד אם הם ממוקמים באזורים מרכזיים בעיר. וודאי תשמחו לשמוע שדווקא מתחמי העבודה הנמצאים בשולי העיר או במיקומים פחות אטרקטיביים יעלו לכם פחות כסף ויסייעו לכם לחסוך בעלויות. בעת השכרת חלל העבודה, הקפידו על כך שהחלל שאתם שוכרים תואם לצרכי העסק כמו גם מנוצל היטב (ברמת הסבירות, אל תצופפו מספר גדול של אנשים בחדר קטן).

ציוד לעסק: הזמינו אונליין

רכישת ציוד לעסק, כדוגמת אביזרי אלקטרוניקה וציוד משרדי, תוכלו לרכוש דרך האינטרנט ולחסוך בעלויות התיווך של החנויות השונות. אתרים כמו איביי בעברית, עשויים לסייע לכם לרכוש את המוצרים הרלוונטיים במחירים הנוחים לכם. כמו כן, כשאתם רוכשים ציוד וריהוט עבור חלל העבודה, רכשו רק את הציוד הנחוץ לכם והימנעו ממותרות. אין ספק שתצליחו לחסוך בעלויות העסק באופן המיטבי.

שכר עובדים והגדרת תפקיד

אחת ההוצאות הבולטות ביותר בעסקים היא שכר העובדים. לעיתים קיימים עובדים שבאחריותם מספר משימות שאינן ממלאות יום עבודה מלא. בכדי לחסוך בעלויות, נסו לראות איך ניתן לאחד תפקידים ולהאציל סמכויות מבלי ליצור לחץ וריבוי משימות בקרב העובד. כך למשל תוכלו לגלות שישנם שני תפקידים בעסק שיכולים להתבצע על ידי אדם אחד, מה שיוביל להוזיל עלויות בסך משכורת חודשית שלמה. יתרה מזאת, אם העובדים שלכם מתוגמלים באמצעות שכר שעתי, הקפידו לוודא שאינם עוברים את סך השעות שהקצבתם להם, לרבות שעות נוספות.

הוצאות החשמל: וודאו כיבוי אורות

העובדים יוצאים מהמשרד ומשארים את המזגן למשך הלילה? האורות נשארים דולקים גם לאחר שעות העבודה? שימו לזה סוף. הוציאו מייל מסודר לכל עובדי החברה המחייב אותם לסגור את כל מוצרי החשמל עם סיום יום העבודה ולכבות את האורות במתחם.

תקציב השיווק

ניתן לחסוך בעלויות השיווק גם כאשר מדובר בשיווק מסורתי וגם בעלויות השיווק הדיגיטלי. בתחום השיווק המסורתי, ותרו על מודעות גדולות בעיתונים או שלטי חוצות, ייתכן והם לא יביאו לכם ערך מוסף לעסק. העדיפו דווקא שיווק ברשתות החברתיות, שכן הוכח לא פעם ולא פעמיים שמדובר בשיווק יעיל ואיכותי. ניתן לקדם את העסק ברמה האורגנית או בקידום ממומן וגם במקרים הללו ניתן לחסוך בעלויות. קידום ממומן באופן עצמאי אולי יסייע לכם לחסוך את השכר החודשי של איש השיווק הדיגיטלי, אבל סביר להניח שיגזול מכם כסף רב על שיווק לא יעיל. כדאי לקחת כמה שיעורים בנושא ולהכיר את עולם השיווק ברשתות החברתיות, כך תוכלו ליצור קמפיינים שיסייעו לכם לצבור לקוחות חדשים. עם התרחבות העסק וגדילתו, דווקא מומלץ שכן להשקיע בתשלום לאיש שיווק מקצועי ולהגביל את עלויות הקידום הממומן.

 

חשוב להיות עם אצבע על הדופק בכל הקשור להוצאות הכלכליות של העסק, זאת בכדי לחסוך עלויות ולהימנע מתשלומים מיותרים. הכינו מידי חודש תכנון תקציבי, ועקבו בקפידה אחר ההוצאות השונות של העסק, כך תדעו מהן נקודות החולשה הפיננסיות של העסק ומה רצוי לשפר.

נגישות
גלילה לראש העמוד