יועץ שיווק ואסטרטגיה

יועץ שיווק ואסטרטגיה

כיום, כל בעלי העסקים, בכל סדרי הגודל ומכל הענפים, מבינים שהדרך להצלחה עוברת בשיווק חכם ונכון – אשר ייצר לידים איכותיים.
כדי לשווק את העסק בצורה האופטימאלית, צריך בשלב הראשון לגבש אסטרטגיה מתאימה, תוך לקיחה בחשבון של פרמטרים רבים ובין היתר: היתרונות  של העסק, קהלי היעד אליו הוא פונה, המתחרים  הישירים והעקיפים והתקציבים המוקצים למטרה.
מכיוון שהצלחת העסק תלויה במידה רבה בשיווק, חשוב להקפיד ולקבל החלטות מושכלות, לתכנן בתבונה את התקציב ואת אופן חלוקתו בין המדיות והפלטפורמות השונות ולפעול לפי שלבים – ובמקום הזה למעשה, יועץ שיווק ואסטרטגיה מקצועי ומנוסה יכול להיכנס לתמונה

תפקידיו של יועץ שיווק ואסטרטגיה

יועץ שיווק ואסטרטגיה ישב בשלב הראשון עם הלקוחות, במטרה להבין את המטרות שלהם ולהכיר לעומק אותם ואת העסק שלהם. השלב הבא בעבודה מול ייעוץ השיווק יהיה גיבוש האסטרטגיה המתאימה וזאת תוך דגש על הפרמטרים הבאים: ניתוח מקיף ומעמיק של העסק או החברה. בחינת המתחרים הישירים והעקיפים והפעילויות השיווקיות בהן הם נוקטים. ניתוח קהלי היעד והבנה של הדרישות והצרכים שלהם ובהתבסס על פרמטרים אלו יגבש (בשיתוף עם הלקוחות) אסטרטגיה שיווקית וימליץ על מודל עסקי מתאים. במקרים מסוימים, היועץ אף יסייע בבניית מותג, בהתבסס על הידע והכלים אותם אסף בשלבים המקדימים.
בהמשך הדרך היועץ יסייע ביצירת תוכנית שיווקית מסודרת, לטווח הקצר והבינוני, תוך התבססות על מודלים שיווקיים שונים.
השלבים הבאים יהיו כמובן יישום בפועל של האסטרטגיות והתוכניות, כאשר כיום כאשר מדוברים על שיווק, מתכוונים בעיקר לשיווק דיגיטלי ולפעולות כגון: בניית אתר אינטרנט, קידום אורגני, קמפיינים ממומנים בגוגל וברשתות החברתיות, ניהול בלוג, הקמת ערוץ יוטיוב ורשימת הדרכים והפעולות עוד ארוכה ומגוונות.

יועץ שיווק - ואסטרטגיה

בחירת יועץ שיווק ואסטרטגיה

על כתפיו של יועץ שיווק ואסטרטגיה מונחת משימה לא פשוטה והיא להתוות את הדרך של אותו העסק לעבר ההצלחה. בכדי ליהנות מכל היתרונות אשר טמונים בשירותיו של יועץ שכזה, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את איש המקצוע בתבונה. בהליך הבחירה מומלץ לשים דגש על הפרמטרים הבאים: ניסיון בתחום, סוגי השירותים המוצעים (אשר יכולים להשתנות בין יועץ אחד לאחר), המלצות וחשוב מכל תיק עבודות.
מומלץ לקבוע פגישה טלפונית עם פרונטלית עם אותו היועץ, להגיע לפגישה עם שאלות מוכנות ולנסות ולהתרשם הן מהרמה המקצועית שלו, הן מהיחס שלו והן מהחיבור האישי עמו – פרמטרים שגם להם אמורה להיות השפעה רבה על הבחירה.

נגישות
גלילה לראש העמוד